אין אפשר לקבל פרספקטיבה חדשה כל עוד ההתנהלות מבוססת על הישן – 23.11.2023

שאלתי את הישויות המדריכות על פתרונות מעשיים לייצר שינוי בתפישה, בחשיבה, בחיים ואני ממליצה בכל לבי לקרא את התקשור הזה, שבעיני הוא מכונן, לאט ובמלואו.

ישויות ספיראלת האור:
״שאלות בלב איש ישיחנה… שואלת את על פתרונות בדרכים מעשיות כיצד לחשוב אחרת לחיות אחרת, ואת מבינה שהדבר קשור בשינוי של חשיבה והדגשים. אין אומר דבר ששכחת את כל מה שלימדו אותך אי פעם, אומר הדבר שמה שלימדו אותך ‏הוא חלק מאינספור ידע הבנות, תובנות, אפשרויות חדשות ואחרות, כך שהשענות על ידע שכבר ידוע, אינה מניבה תוצאות חדשות.
הידוע הוא חלק מרשת הניסיון, האופציות, האפשרויות, המהוות חלק מהניסיון המצטבר, האישי והכללי בכדור לימוד, חלק מזערי מאינספור אפשרויות בקיום וביקום.

איך תביני שכל ידע או אפשרות שהייתה, אם לדבר בלשון עבר ארצי, רלוונטית לאותה שנייה ‏שבה היא נחוותה, פורשה, נתפסה. זה מגוחך לקחת מסקנות עבר ולהשתמש בהם בנוכחות הווה, זה לא רלוונטי כיוון ששייך למסקנות עבר בהווה.
מה שרלוונטי ברגע נתון, שאינו ידוע עד שהוא ידוע, מופיע, מתארע, באלף מופעים; כהארה חולפת, כהרגשת ידיעה או בכל דרך אחרת שגורמת לתגובות אוטומטיות, אך זה אינו האוטומט המבוסס על מבנה של הגוף ‏היוצר תגובות מתוכנתות מבוססות ניסיון עבר.

אין כאן עניין של תכנות יש כאן עניין של היענות אינסטינקטיבית בכל ולכל רגע נתון של זמן לנסיבות. המודע האנושי אינו יודע, אינו מכיל את מכלול ההארות האלה, ההקשריות מעגליות ולכן פעמים רבות כל עוד התודעה הישנה מולכת (מלשון מלכות), המוח מוחק את מה שההארה האינטואיטיבית מביאה לפתחו. ‏

מדברים אנו על הארה אינטואיטיבית בפעולה. כלומר, הארה והיענות ללא מחשבה תחילה, המגיבה לכל רגע הלכה למעשה על-פי הרגע. ברגע שנכנסת מחשבה כדאית, או כדאיות כזו או אחרת, המחשבה שולטת או משתלטת על הקליטה האינטואיטיבית, על ההארה ומטשטשת אותה. ‏הכוונה לשינוי מוחלט בהיענות בכל רגע נתון, תוך שימת לב לכך שישנה עדיין היענות אינסטינקטיבית המבוססת על מסקנות עבר.

אין אפשר לקבל פרספקטיבה חדשה כל עוד ההתנהלות מבוססת על הישן, על תבנית מסוימת, שלפיה ישנן אפשרויות = ישנן X אפשרויות לא Y….
‏זוהי הכוונה לנביעה מתוך תבנית מסוימת; התבנית ממגנטת אליה את הדומה לה, הטמון בה, את כל מה שמאפשר לתשתית שבה להתגשם, את כל מה שמאפשר למבנה שלה לבוא לידי ממש, היא איננה יכולה למגנט דבר שאינו מצוי בתשתית שקיימת בה!!

מבקשים אנו להדגיש, כי כל תוכנה מבוססת על תשתית מסוימת כמו שהגוף ‏הפיזי אינו בנוי לתעופה פיזית, אפשר ללכת, לרוץ, לקפוץ וכד׳ אך אי אפשר לעוף פיזית, התעופה היא במחשבה ברוח. בדיוק באותה צורה, אי אפשר לקבל מידע הבנות ותובנות שמעבר ליכולת הקיבול או לתשתית שמתקיימת בתבנית מסוימת. על התבנית להשתנות, לפתוח גבולותיה, לייצר תשתית קולטת גדולה יותר על מנת יתאפשר שינוי.

כלומר, להגדיל את המצע הקולט במודע. במילים אחרות, ניתן לדמות את מצע הקליטה לאדמה; ככול שהאדמה מושקית, מזובלת, מתוחחת ומעובדת יותר, כך ניתן לזרוע ולשתול בה יותר מיני צמחים. על מנת שהמוח האנושי יוכל לקלוט ולתרגם מידע.
לכן למשל את כל כך מתחברת לגישה של אדלר של "תפישה, פירוש, רגש, פעולה", שהרי כל עוד לא משתנה התפישה, לא משתנה הפירוש, לא משתנה הרגש, לא משתנה הפעולה.

כאמור, שינוי תפישה הכרחי על מנת יתאפשר שינוי תודעה.
חווית הודיה, תודה בפועל משנה תודעה. כל זאת בעצם מצביע על מה שאנחנו מדברים עליו שנים רבות, על שינוי תבנית חשיבה והתנהלות כתוצאה. ‏אין אפשר שייווצר שינוי על אותו בסיס נתונים, בסיס הנתונים חייב להשתנות. זה קורה עם כל המחקרים מחקרי החלל והתנסויות והוכחות לכך שקיימים דברים מעבר לתבנית הידוע זה מכבר.
הקושי האנושי נעוץ לא בהבנת או קבלת דברים חדשים, אלא ביכולת להפנים אותם ולהחליף אותם, ביכולת לייצר שיכלול וחילוף או חילוף ושיכלול איך שתבחרי. ‏

שכלול וחילוף מאפשרים שינוי בחיים, כיוון שלא מספיק שאת מבינה עניין ודבר מחדש, את אמורה להשתמש בו להתחבר אליו ולהניח לכל מה שמפריע לך להתחבר אליו. את יודעת שהודיה הוקרת והכרת תודה חיבור ליש הוא הדבר בה׳ הידיעה על מנת לייצר שינוי בחיים ‏ולמרות הידיעה, עדיין אינך מפנימה זאת מבחינת חווית חייך ומדוע? וזה איננו אישי לך, זה נכון לרוב בני האדם כרגע, מכיוון שישנן דעות אמונות וקביעות שאינן מאפשרות לידיעה הזאת להפוך להיות האמת ואין בילתה כמו חששות, חרדות, פחדים וכל מיני תפישות עולם שמערערות את מה שאיננו נראה בפועל, מטשטשות, מפרקות את היכולת לחיות את הידיעה.

‏לחיות את הידיעה פירושו לוותר על כל אלה ולהחליט באופן שלם מלא, בדיוק כמו שאת עושה כל דבר מכל הלב, להתחבר להודיה, להוקרה, להכלה, להבנת הטעם והמשמעות במאה אחוז, לא בתשעים ותשע פסיק תשע, במאה אחוז!!
כל עוד אינך מתחייבת מלשון חיוב, במאה אחוז להתחבר להודיה הוקרת תודה לפוקוס על טעם ומשמעות הדברים מתוך הידיעה שהכל עבורך ובשבילך, אין שינוי מתאפשר בפועל.
זו החלטה ‏חד משמעית וחד ערכית, אין החלטה אחרת סותרת אותה. כלומר, מהרגע הזה ואילך לאורך כל מעבר החיים הנוכחי, את מחליפה חלון לחלון של הכרת והוקרת תודה, טעם ומשמעות של כל חוויה ומברכת אותה בכל לבך!!

זהו תהליך המשחרר דפוסי הישרדות עתיקים הנובעים מתבנית החשיבה האנושית אותה באתם לשנות. כלומר דפוסי הטוב והרע הם חלק מהאמונות הדעות והקביעות שהזכרנו קודם לכן וזאת מכיוון שאת כבר יודעת שניתן להתבונן בכל מצב ועניין מנקודות מבט שונות ההופכות את המסקנות או הרגשות שעלו כתוצאה מהתבוננות מסוימת.
‏זה ניתן זה אפשרי זה רק עניין של החלטה!!
כל דבר שאת מתבוננת בו בצורה בונה תורמת, מועילה, משחרר אותך לחלוטין מכל העכבות שאת סוחבת ממעברים קודמים ומהמעבר הנוכחי ובכלל מחוויית התוכנה האנושית.

אין נשמה עלי ארץ שאיננה שבוייה באיזה שהיא האחוזות בתפישת עולם מסוימת מכיוון שזה היווה בסיס חיים. מה שאתם מגלים שבסיס החיים איננו בתפישה כלשהי, איננו בתשתית של חשיבה, אלא קים מעצם ההיות מעבר לכל תבנית יצר-חיים, הגשמה, היוצר תבניות על מנת להתקיים.
אתם מגלים כי תשתית החשיבה והתפישה היא בסך הכל מסגרת המאפשרת הגשמה דרך חוויה בדיוק כמו הגוף; הגוף, התלבושת, ההשתקפות הם בסך הכל כלי, מופלא ככל שיהיה, כלי להגשמה דרך חוויה, לא החיים עצמם.

מהות החיים, זרע החיים, הוא הנצח, נובע מהנצח ובנשמה המשתקפת מבורא עולם ‏אל כל עולמות הבריאה, כשהמטרה היא הגשמה דרך חוויה, אין מטרה אחרת!! לשם כך נוצרים נוצרו מיוצרים, כל הגבולות. גבולות ההוויה, כל התשתיות, התבניות תוכנות החשיבה, הרבה גבולות בתוכם, דרכם ובעזרתם יכולה הנשמה להגשים את הפוטנציאל שלה. אך הגבול הזה, ‏תשתית החוויה הזאת, איננה החיים היא ביטוי של החיים, ההשתקפות של הפוטנציאל, ההשתקפות של הנצח, המאפשרת התגשמות.

זה נכון לגבי כל מה שקיים ביקום, בוודאי בקיום, כל מערכות השמש הכוכבים, כל מה שמתארע מלשון אירוע, הוא הכל השתקפות של פוטנציאל מופלא שבא לידי ממש, חווה עצמו, מגשים את עצמו דרך ההשתקפות היקומית והקיומית, כך בגדול, כך בכל פרט".

כל הזכויות שמורות לדורית יעקובי

 

סגור לתגובות.