אנרגיות כוכבי מערכת השמש המשפיעות על כדור הארץ בעוצמה ודוחפות לשינוי – 7.9.2023

הפעם ברצוני להאיר את התקופה הסוערת והכאוטית בה אנו מצויים מנקודת המבט של השפעת אנרגיית הכוכבים על כדור הארץ ויושביו.

לאורך ההיסטוריה האנושית חיפשנו תשובות להבנת המתרחש ומה שיתרחש בעתיד, בדרכים רבות שאחת מהן קשורה לגילוי והבנת השפעות האנרגיות היקומיות על הכדור שלנו. חשוב לי לציין שההשפעה של האנרגיות היא זמנית, גם אם מדובר במספר שנים ומשתנה כל העת, הן מבחינת עוצמת ההשפעה והן במובן של ההשפעה על האישיות הספציפית של כל אחד מאתנו.
הפעם אני מתייחסת למה שמכונה באסטרולוגיה "כוכבי הדור", אלה שמשפיעים על דור שלם ומצויים בציר מזלות מסוים, בין שנה לארבע עשרה שנים; היופיטר שנה אחת, הסטורן שנתיים וחצי, האוראנוס 7 שנים, הנפטון 14 שנים, הפלוטו 14 שנים והכירון כשנה וחצי.
הכוכבים המהירים הם אלה שגומעים מזל = 30 מעלות, ביומיים ורבע כמו הירח למשל, חודש השמש, שלשה שבועות המרקיורי, ונוס ומארס כחודש, אלא אם כן המרקיורי, הוונוס או המארס בהילוך אחורי = ברטרו.

מיד אפרט את המזלות, השליטים, האלמנטים והצירים של כל מזל וקבוצת המזלות אליו הוא משתייך, אך קודם מבקשת אני כי תדמו לעיני רוחכם קרוסלה של כוכבים בתנועה מתמדת המהדהדת אחד לשני, לסביבה ובסביבה, כהקבלה למערכת השמש שכדור הארץ חלק ממנה ולכוכבים המסתובבים סביב השמש ומשפיעים על הכדור שלנו.

אתייחס בקצרה ועל קצה המזלג לסוגי האנרגיות ומהותן על מנת נדע להשתמש בהן ליצירת איזון בתקופה כאוטית זו במקום שהם ישתמשו בנו – יעוררו פחד, חרדה, התנגדות, התכווצות ושחזור התנהלויות עבר. אתייחס גם לצירי מזלות ולהשפעת הכוכבים הספציפיים על כל ציר, כך שתוכלו לקבל השראה גם לגבי המזל האישי שלכם בגלגול זה ולגבי המזלות של יקיריכם.
כמובן שהכרת ההשפעות על האישיות הפרטית, מצריכה מפת לידה אסטרולוגית. למי שמידע זה מעורר בו סקרנות להבין עוד, מוזמן להעמיק הבנה.

* כשמדובר בכוכב שנכנס למזל מסוים, הוא משפיע על כל ציר המזל, לא רק על המזל אליו הוא נכנס.
קיימים 3 צירי מזלות המיוצגים על ידי ארבעת היסודות כשלכל מזל יש כוכב שליט:
הכוונה להגדרת צירי המזלות כאפיון בסיסי, המכוון והמורה על דרך ההתנהלות האופטימלית לאותם מזלות. כמובן שכל אחד מהמזלות נענה להכוונה הזו על פי התכונות והמאפיינים של מזל מסוים.

ציר היוזמים – מטרתו להיענות ליוזמות פנימיות ולחיות ולנוע מתוכן ועל פיהן, באומץ וביושרה. כשכל מזל יפעל פי אפיוניו ותכונותיו.
טלה – אש שליט מארס,
מאזניים –אוויר שליטה וונוס,
סרטן – מים שליט ירח,
גדי – אדמה שליט סטורן.

ציר הקבועים – מטרתו לחיות על פי מסגרת, בסיס אמונה, או תפישה מסוימת ולפעול במסירות ובנאמנות מתוכה מבלי לכפות אותה על האחרים, אלא להיות שגריר אמונתו מעצם היותו. "צדיק באמונתו יחיה".
שור – אדמה שליט כדור הארץ או וונוס,
עקרב – מים שליט פלוטו,
אריה – אש שליטה שמש,
דלי – אוויר שליט אוראנוס.

ציר המשתנים – מטרתו לפעול מתוך נוכחות מלאה בכל רגע נתון בגמישות, בפתיחות, יכולת השתנות ובהתאמה כל רגע.
תאומים – אוויר שליט מרקיורי,
קשת – אש שליט יופיטר,
בתולה – אדמה שליט כירון,
דגים – מים שליט נפטון.

להלן חמש דוגמאות בלבד, לאנרגיות ארוכות ההשפעה (העיקריות), של הכוכבים המשפיעים על כדור הארץ ועל צירי המזלות. כמובן שישנן עוד השפעות של כוכבים שנכנסים לצירי מזלות שונים ומשפיעים עליהם במיוחד ועל כל מי שיש לו כוכבים במזלות האלה.

האנרגיה של אוראנוס במזל שור, ציר הקבועים: שור, עקרב, אריה ודלי מנובמבר 2018 – אפריל 2026

אוראנוס שליט מזל דלי, מייצג אנרגיה מנטאלית חדה, תזזיתית מהירה, אינטליגנטית מבריקה, מחדשת, פורצת דרך, מביאה לגילויים, התחדשויות ושינויים בקיים. היא מייצגת את החיבור לגרעין ומהות הידע, לתמצית, לספרייה היקומית, ומתוך כך אפשר להבחין בין מגוון ביטויי ההגשמה של כל גרעין ידע, בו-זמנית = גם הגרעין וגם התבטאויותיו, כך שנוכל לתפוס/לראות כל ביטוי כהשתקפות אחת מיני רבות של התמצית, במקום כהרגלנו לחשוב שמה שאנחנו רואים הוא כל מה שיש כלומר להחליף את ההשתקפות במקורה.

הוא מייצג את ההשתנות המתמדת את הדבר הקבוע ביותר ביקום ובקיום שהוא השינוי. האוראנוס מייצג את האנטי תזה לקיבוע ולאחיזה בדבר מה בין שאלו דעות אמונות קביעות, דרך חיים וכיוצא באלה, ודוחף למיצוי הפוטנציאל בדרכים חדשות, לפעמים דרך סערות, קיטועים, הפיכות ומהפכות בתחומים שונים.
חיינו האישיים, המדיניים והעולמיים, השפעתו ברורה היום יותר מאי פעם… כמובן שאצל כל אחד מאיתנו ההשפעה תהיה שונה, בהתאם למה שנחוץ לנו להפסיק לאחוז בו ו/או בהתאם לפריצת דרך, להתחדשות, ללמידה, שנכון לנו לעשות.

האנרגיה של יופיטר במזל שור, ציר הקבועים: שור, עקרב, אריה ודלי – ממאי 2023 – מאי 2024

יופיטר שליט מזל קשת, מייצג אנרגיה של שפע, של מרחבים פתוחים, של חופש, של טבע במובן של טבעיות אותנטיות ספונטניות, ישירות, זרימה חופשית, סקרנות רצון לטעום, לגעת, לדעת. יופיטר הוא הכוכב שמחבר אותנו לילד הפנימי, התמים, השמח, ליכולת להיות אני, לזרימה חופשית טבעית שמה שמרגישים יוצא החוצה בלי לחשוב אם זה בסדר או לא בסדר כמו ילד.

אם כי האנרגיה היופיטריאנית נחשבת לאנרגיה "טובה" הרי שפע אין פירושו רק טוב. היופיטר יכול לגרום לנו להגזים, להתרחב יתר על המידה, לקחת סיכונים בלתי מחושבים כמו ילד, לעלות במשקל… ובכלל לתיאבון גדול מאוד בכל מיני דברים במובן של הגזמה.

האנרגיה של סטורן במזל דגים בציר המשתנים: דגים בתולה תאומים קשת – עד אמצע פברואר 2026

האנרגיה הסטורנית, שליטת מזל גדי, בעברית שבתאי, היא אנרגיה של תבניות סד, דיוק וארגון, פרפקציוניזם, הדוחפת למצות את הפוטנציאל עד תום, מבלי לדלג על פרט. זו אנרגיה מנטאלית, מעשית פרופר, המתייחסת להוצאה הגיונית מן הכוח אל הפועל תוך וויתור כל ה"סיפורים" או התירוצים המונעים מאתנו מלסגור מעגל חוויה עד תום, כשהמיקוד הוא על זה מה שיש ועם זה אנחנו הולכים לנצח ויהי מה.
זו אנרגיה של ראייה מאוד מפוכחת, מאוד ריאליסטית, פרפקציוניסטית, המאפשרת לנו לחיות בכדור הארץ עם שתי רגליים על קרקע המציאות. המאפשרת לנו לחיות את החיים בעולם החומר ולעשות את מה שצריך כמו שצריך ובדיוק בזמן במידה הנכונה.
כשסטורן בא לבקר אותנו אנו מוזמנים לעשות בדק בית בחיינו, לשים דגש על להשלים/לסגור, מעגלים ,לוותר על מה שאינו מועיל לבריאות, לזוגיות, לסדר ולארגן את חיינו על פי מה שמדויק לגוף, לרגש ולרוח, להשלים את חווית התבנית אליה בחרנו להיוולד.

הסטורן מלמד אותנו את אומנות הסדר, הארגון והראייה המאוד מדויקת והגיונית. בבחינת; "מחק את הטפל והתמקד בעיקר. העניין של להוציא מוצר מושלם, מקביל למיצוי תהליכים ומימוש העצמי.
הסטורן מאפשר לנו לסיים את המשימה בלי רגשות עודפים, בלי מחשבות עודפות. יש משימה, צריך לסיים אותה, יש לעשות אותה כמו שצריך לכל פרטי הפרטים, אלה הנסיבות, אלה התנאים, ככה פועלים.
הסטורן מכשיר אותנו גם לעבודה סיזיפית, קרי, לדברים החוזרים ומשחזרים עצמם, בכל גלגול וגלגול ולו בשל תבנית החשיבה האנושית, חוקי החברה אליה נולדנו וכיוצא באלה, שלא לדבר על מסקנות המונעות השלמת התנסות בשל חרדה, חשש או פחד.

אמנם זהו כוכב מנטאלי לחלוטין, אך יכול לעורר מצבים רגשיים של פחד, אי נוחות, שהרי כל התבניות והאמונות מבוססות על משהו רגשי, על מסקנות שהוסקו כתוצאה מניסיון, וניסיון זה משהו תחושתי רגשי בד"כ. כל זאת בשל אופיו הכל כך מנטאלי, מדויק פרפקציוניסטי ועוד.

האנרגיה של נפטון במזל דגים, ציר המשתנים: דגים בתולה, תאומים קשת מ- פברואר 2012- ינואר 2026

נפטון – "אין גבול בתוך גבול נתון, כשהגבול הנתון איננו נראה"
האנרגיה של נפטון שליטת מזל דגים, היא רגשית, מקושרת עם השראה, דמיון ורגישות קולטת ללא גבול והגבלה, אינטואיציה, עם יכולת הזדהות ללא הזדהות, אמפטיה, עם עדינות, יצירתיות אומנותית בלתי רגילה, חיבור ליופי, לרומנטיקה, לאסתטיקה, יפי עולמנו נברא על ידי יוצרים שהגיעו מנפטון או בעלי השראה נפטונית. מייצג את השאיפה והכמיהה לאחדות ניגודים הרמוניה שלמה.
נפטון מייצג שפע של אהבה אוניברסאלית חובקת כל, אנרגיה של היסחפות, אשליה ובניית מגדלים באוויר, מייצג סובייקטיביות, מקושר עם הכוח שבחולשה והחולשה שבכוח במובנים האלה זוהי אנרגיה משלה מבלבלת, ומאוד טריקית.

אנרגיה נפטונית כמהות אינה מתרגמת את הדברים למציאות בצורה קונקרטית וריאלית. אפשר לשגות באיזושהי ראייה דמיונית שיכולה לא להתחבר בהתאם למציאות ובזמן הנכון. נפטון מחבר אותנו לשפע אך לא בהכרח לפרופורציות. הוא מייצג התרחבות אין סופית, שפע אינסופי. כשמשלבים את שתי האנרגיות, של סטורן ושל נפטון בצורה הולמת, ניתן ליהנות מכל העולמות. למשל כל חלום או חזון נפטוני, כשמתורגם למציאות מעשית תכליתית ניתן ליישם בהתאם לזמן יישומו המתאים והנכון.
כשנפטון מתדפק על דלתנו זה הזמן לאפשר לחלומות שלנו לתרגם עצמם למציאות, לשחרר את היצירתיות שבנו, לגלות אותה ולתת לה חופש ביטוי מלא בהתאם לזמן ומקום.

כפי שאוראנוס מייצג את שיא האובייקטיביות בשל היותו מחובר לספרייה היקומית, לידע ולפנים השונות של כל דבר, נפטון לעומתו מייצג את שיא הסובייקטיביות, משום הפנים המגוונות המאוד ספציפיות ואישיות של כל אחד ברגע נתון של זמן, שאינה אינה אמת אוניברסאלית.

האנרגיה של פלוטו במזל גדי: בציר המזלות המשתנים, טלה, סרטן, מאזניים, גדי מסוף נובמבר 2008 – ינואר 2024

פלוטו שליט מזל עקרב. קשור עם פעימת עומק, עם כניסה טרנספורמטיבית לגרעין הנשמתי – "רוצה בליבם לגעת" (אלתרמן).
הוא מייצג אנרגיה ראשונית מאוד חזקה, שמחברת לגרעין הנשמה, עוברת דרך כל הקליפות. זהו הכוכב של הפסיכולוגיה והאנליזה. הישויות המדריכות מכנות אותו בהומור "המוסך של הנשמות".
המטרה של הכוכב הזה היא לעזור לנו להתחבר למקור העוצמתי, לקוד שלנו ולהזדכך בדרך, מכל מה מונע מאיתנו לעשות זאת. יש התגברות במובן העמוק ביותר. כלומר, כל מה שמהווה גורם של עכבה שלא הצלחנו לשחרר לאורך הדרך, פלוטו מסייע לשחרר. העוצמה המאוד חזקה של פלוטו אינה מאפשרת לדבר להישאר כמות שהוא, או חבוי מפני שההכוונה היא לחבור לעוצמות הבסיסיות, לקוד הנשמה.
אם פלוטו בא לבקר אתכם, יש לנו הזדמנות להתחבר לחכמה הטמונה בתוכנו, המיוצגת על ידי פלוטו, שחכמתו נובעת מכך שכל הידע והניסיון המצטבר כבר נספג מופנם בתוכו ולכן יודע איך להתנהל ולקבל את כולם כמות שהם, בחמלה, אכפתיות, התחשבות ורגישות. מעז ללכת בדרך אמונתו החובקת וגם לעשות דברים שאינם קונבנציונאליים. יודע להתבונן בחיים ובהתרחשויות כחלק מהדרך. ישות בעלת ידע וניסיון מצטבר למכביר, עם החוכמה להבין את שורשי הדברים ולהגיע למקור נביעתם, את השורש של כל דבר, מהיכן הדברים נובעים וצומחים ולאן הם מובילים.

 

סגור לתגובות.