קארמה, מילה בסנסקריט – שפה הודית עתיקה, שפירושה גורל – 3.11.2022

הגורל נקבע דרך הבחירות שלנו לחיים, כולל הדעות, הדפוסים והאמונות שנוצרו לאורך הדרך, שעדיין לא פתרנו ומנהלים אותנו. במילים אחרות, אנחנו יוצרים את גורלנו, מבלי שאנחנו זוכרים בדרך כלל שזה משהו שיצרנו.

אנו יוצרים המשכיות ושחזור של אמונות, דעות והתייחסויות, בשל האחיזה בהן. דבר היוצר התמודדות אתגרית ואיננו דבר של מה, אך מאפשר, הפוך על הפוך, בזכות היותו מציק, כואב ומעכב, שינוי.
חשוב לי לציין שהכול נועד לטובתנו, לצמיחתנו ולשחרורנו מכל "גזרות גורל" כאלה ואחרות, איתן אנו מתמודדים, בבחינת "כל הבא לפיתחנו, בא לפתחנו".

כלומר, דרך הלמידה בכדור הארץ, בשל הזיכרון האנושי המצומצם, (מבחינת המודע), של חוויותינו מצריך חוויה מספיק מציקה או מפריעה, על מנת שנגלה את מקורה, נטפל בה ונשחררה. כדור הארץ בתוכו אנו גדלים וצומחים לפי החוקים שלו, אין קשר מודע בין הזיכרון של היותנו נשמה, חלק מבורא עולם, לזיכרון העכשווי של הגוף וכל עוד זה כך (מה שמשתנה היום עם ההיפתחות למודעות רוחנית), לקארמה יש רקע "לפרוח ולשגשג" שגם זה חלק מההתנסות.

קארמה יוצרת התמודדות אתגרית הקשורה בשחזור ושחרור משחזור.

הכוונה היא שלאורך דרך גלגולנו אנו צוברים מסקנות, מגננות, פחדים, חרדות, שלעיתים הופכות להיות מקובעות בשל סיבה כלשהי, הכרוכה בדרך כלל בחוויה טראומטית, בפגיעה. דבר זה יוצר חריטת מעגל של תגובות אוטומטיות לגבי אדם, או מצב מסוים, מבלי שיש לנו מושג שזה לא רלוונטי וניתן לשנות.
אלה דברים המונעים מהרצון החופשי שלנו להתבטא, בשל תבניות שאין לנו אפילו מושג מהיכן לקחנו אותן, המורות לנו על מי או על מה אי אפשר לסמוך, ממה או ממי להימנע, מה מסוכן וכיוצא באלה.

הישויות המדריכות מעבירות לנו מידע באשר לקארמות שלנו על מנת נוכל להשתחרר מאמונות ודעות מקובעות משכבר הימים. הם מתייחסים לקארמה אישית וקארמה משפחתית.
קארמה אישית קשורה ליחסים ביננו ובין אדם אחר ואילו קארמה משפחתית מתייחסת לבחירות שלנו במשפחות, הגרעינית והמורחבת = קארמה עם המשפחה שנולדנו לתוכה, או קארמה עם המשפחה שהקמנו.

כל קארמה קשורה בפגיעה, בבגידה, בפגיעה בערך ובאגו.
כלומר, אם נפגענו ממישהו ואיננו שוכחים וסולחים בין שלעצמנו שלא שמנו לב, שבטחנו וכד' ובין שלפוגע, נוצרת מערכת של תגובות ואזהרות מפני אותה סיטואציה, או אותו אדם, שתשמש כהטבעה לגבי מערכת יחסים עם אותו אדם לאורך גלגולי חיים, עד שנסלח ונשחרר את ההטבעה.

התוכנה האנושית כאמור, היא קרקע טובה ליצירת קארמות, היא תבניתית, עם חוקי גרביטציה, עם גוף מסוים שמתפקד בצורה מסוימת, א' טוב לגוף, ב' רע לגוף וכו'…
בעולם כזה יכולה להתפתח קארמה בקלות בשל מיפתח הזיכרון הקטן, בשלו אנו חורטים מעגלים, כיוון שלא הייתה לנו היכולת להבין, לראות, שהכול נועד לטובתנו ולהתפתחותנו ולמימוש מהותנו ודבר אינו קורה במקרה, יש לו מטרה וטעם.
אך… שכחנו ולכן ומכאן, לא משנה שקארמה נוצרה לפני מיליוני שנים, כשהנשמה שפגעה בנו תרד ותפגוש אותנו עין-בעין, הקארמה הזו תעלה כאילו זה קורה ברגע זה; יתעוררו אותם רגשות, התגוננויות, פחד, מבלי לדעת מדוע.

בכדור הארץ, בשל מיפתח הזיכרון הקטן, הזיכרון מתעורר דרך מפגשי אנרגיה של האחד עם האנרגיה של השני, דרך מפגש עם ריחות, צבעים, אירועים, לימודים, עם הסביבה, עם הרקע אליו נולדנו. כל אלה פועלים כמגנט המעורר ומפעיל תאי זיכרון. זה הבסיס להתפתחות כיוון שדבר אינו מתפתח בחלל ריק.

"אין באפשרותכם לשנות את העבר, אלא בהווה בלבד וזאת על ידי שינוי ההתייחסות בהווה לאירועי העבר", אמרו הישויות המדריכות.
היום כמו שייצרנו את הקארמה אנחנו יכולים גם למוסס אותה, דרך ההבנה שקארמה אינה גזירת גורל, אלא משהו שיצרנו להגנתנו ואיננו זוכרים. כאמור, אין דבר שאנחנו נפגשים בו במשך חיינו שאיננו לצורך.

איננו משחררים רק את עצמנו מקארמה אלא גם את כל מי שהוא חלק ממנה. נתאר לרגע את הקשר ביננו לבין האחר כמערכת חוטים/אנרגיה, העוברת ביננו לבינו/ה. ברגע שאנו משחררים את הכעס, ההתנגדות וכד' כלפי האדם, האנרגיה הזו כבר אינה מוקרנת כלפיו, כלומר איננו מפעילים אותה.
ברגע שאנחנו מתירים את חלקנו בקארמה מתאפשרת הזדמנות לשנות את מערכת היחסים, מעצם זה שאצלנו משהו השתנה.

כדי להתיר קארמה נחוץ בדרך כלל לדעת מה להתיר, אין שום סיבה שנהיה שבויים בה.
ישנן קארמות הקשורות בהרבה כאב והתנגדות שקשה לעשות את ההתרה שלהן לבד, במיוחד בקשרים מאד קרובים כמו, הורים, ילדים שהאדם לא מבין את עצמו על אף המודעות הוא לא מצליח לקבל את בן המשפחה הקרוב ומערער את תחושתו. התרה של קארמה אומרת שאפשר לראות את האדם מעבר לדפוס או הסטיגמה שנדבקה אליו ולא יהיה לנו צורך שתתמגנט למציאות בינינו אותה מסקנה ואמונה – ניתן כבר להרחיב את רפרטואר האמונות והדעות על עצמנו והאחר.

הקרמה היא מראה שמאפשרת להשתחרר מאמונות, דעות, קביעות מעבר לקשר עם אותה נשמה, זה נוגע במקום פגוע, מקום שמעורר התנגדות ומפריע בחיים, גורם מעכב וגוזל אנרגיות.
כדי לזרום באופן חופשי בחיינו אנו אמורים להיפטר מהקארמה. כל מה שכרוך במערכות היחסים שלנו עם עצמנו ועם הסביבה שמונע מאיתנו את ההתחדשות, ההתפתחות, וההיפתחות היא חלק מקארמה שקשורה עם תבניות וקביעות שעלינו לשחרר.
המפגש עם השני מאפשר לנו לעשות את השינוי בזכות שזה כל כך מפריע לנו.

בתקשור הקארמה בעצם מתאפשרת בדיקת רלוונטיות. ביכולתנו לעזור לעצמנו לפתוח תאי זיכרון, להבין את הבחירות ולהרחיב את ההבנה, הטעם והמשמעות שבחוויה, ללמוד על עצמנו ולשחרר את כל מה שאיננו רלוונטי עוד. התקשור פותח חלון הסתכלות במוח הלב.
הבחירה שלנו בחיים האלה להחזיר את הכבוד לעצמנו, להבין שהדברים נבחרו לצורך השלמת מעגל, לצורך הקשר עם המהות הבסיסית שלנו, הניצוץ שאנו, שיאפשר לנו לחיות את חיינו במלא הקלות והרצינות.

כל הזכויות שמורות לדורית יעקובי

 

סגור לתגובות.