בר-אל על אהבה אוניברסאלית 19.11.2007

דורית: פירושה של אהבה ביקום. = יחסי גומלין בין הכול והכול, ההדהוד של כל דבר לכל דבר.  בר-אל אומר שכוח האהבה הוא הזרימה וזאת גם עוצמת הרכות, עליה המדריכים מדברים כבר הרבה זמן.

אהבה חובקת כל העוטפת ומכילה בתוכה את כל סוגי האהבה מכל העולמות על כל גווניה מכל ההשתקפויות באשר הן והנה התקשור לפניכם.

בר-אל: "אהבה זהו גשר של קשר בין כל ההשתקפויות שלך ובינינו באשר אנו, כך בכלל. אהבה היא הגשר והקשר, המגע הבלתי אמצעי בין כולנו שתמיד קיים. זה הנצח אם תרצי.

הרשו לעצמכם לאהוב, אל תחסמו, אל תסגרו. היו מודעים לכך שזוהי "אהבה חובקת כל" (אכן, זו הסיבה שאנו מזכירים מינוח זה – "אהבה חובקת כל"), וכך אינכם ממוקדים באדם אחד, בדבר אחד. אינכם תלויים בהחזר כלשהו של אהבה היום ואתם האהבה. אתם הם אלה החובקים כל, ועל כן הכל חובק אתכם. הרפו מכל סוג של רצון שיהא כך, או אחרת, פשוט הרשו לעצמכם להרגיש, לחוש כל מה שאתם חשים ולזרום בהתאם.

כן דורית, גם רגשות שאת מכנה "שליליים", דרכם אתם לומדים מה מרוקן אתכם, שהרי כל רגש של אי שביעות רצון, כעס, מבוכה, אי נוחות וכד' הוא רגש מרוקן משום היותו מבודד משאר הרגשות, משום הדגש המושם עליו, משום שמעצם היותו שם חיץ ביניכם לבין רגשות אחרים ואת חווה רק אותו וממוקדת רק עליו. אותו הדבר כשתשומת הלב והאהבה נתונים לדבר אחד"

דורית: "דבר אחד", יכול להיות הילד שלנו, יכול להיות העבודה שלנו. דבר אחד יכול להיות האהוב שלנו.

בר-אל: "וכל ישותכם מבקשת החזר מלא בצורך החיבור, בצורך יחסי הגומלין. כל "חוט" שאינו מתחבר, ולא משנה מדוע, נחווה כחסר גדול, כאי הזנה, בלשון המעטה, המעוררת אזעקת חירום שמשהו פה "לא בסדר" ומייד יש לתקנו.

כן, זו התלות הגדולה בהחזר. ועל כן, פשוט אהבו והרשו לעצמכם להיות האהבה, זרמו עימה ללא ציפיות, ללא תקוות. כשאתם האהבה, כשאתם זורמים אינכם חסרים דבר, רק מצויים בשפע האינסופי של יחסי הגומלין עם כל השתקפויותיכם, עימנו, עם היקום הסובב אתכם, ואתם מרוצים. זהו סוד שביעות הרצון

אהבה אוניברסאלית חובקת כל מכילה את כל הרגשות, התחושות, הידע, אינה מפרידה, או מבחינה, בין רגש אחד למשנהו, בוודאי איננה מדגישה, או מעדיפה, רגש אחד על פני אחר. אהבה היא אהבה, היא אהבה. קרי, מכילה הכול והכול בסדר.

אהבה = זרימה = התחלפות והשתנות = יחסי גומלין עם הכול = היענות = התמסרות = סקרנות = התחדשות מתמדת = עניין מתמיד = הפריה מתמדת = הזנה מתמדת.

אהבה אין פירושה הסתפקות. אהבה מהווה חיבור מתמיד לשפע אינסופי בפנים ובחוץ".

דורית: בר- אל מדבר פה על הרעיון שאנו כבני אדם, לא כל כך מרשים לעצמנו לתת אהבה. על אף שקיימים אינספור משפטים כגון: "אם אתה רוצה אהבה תן אהבה" קרי, הידע הזה קיים בכדור הארץ, מעטים, מעטים משתמשים בו על בסיס קבוע יומיומי של להיות במקום של אהבה, לנבוע מתוך מקום של אהבה, מפני שהמון דברים גורמים לנו לחסום את האהבה הזאת. מישהו "עשה לנו פרצוף", אמר לנו מילה לא טובה, מישהו הבטיח לנו משהו ולא קיים, קמנו עם כאב גב או כאב ראש… הרבה נסיבות חיים, ולאו דווקא דרמטיות, יכולות לגרום לנו לעבור ממצב של אהבה למצב של תסכול, כעס, ייאוש, דיכאון, שעמום. כשאהבה במהותה = עניין מתמיד כי זו זרימה מתמדת בין הכול לכול.

בר-אל מדבר על הרעיון שנרשה לעצמנו להרגיש, לחוש כל מה שאנו חשים ולזרום בהתאם.

כשאנו הווים אהבה, אנו במקום שמכיל, שמאפשר לדברים להגיע ולזרום, מקום מקבל ונותן,  המחבר לקוד הבסיסי של האנרגיה ממנה נוצקנו כולנו "אנרגיית האם" = נתינה אבסולוטית. משום קוד בסיסי זה ומכיוון שאהבה אוניברסאלית פירושה יחסי גומלין של הכול עם הכול, בעצם אין במהות רגשות שליליים ו/או חיוביים. כל הרגשות הם חלק מהרפרטואר השלם, מהמכלול אותו אנו חווים בדרכנו ולכל אחד מהרגשות לגיטימציה ועלינו לתת להם את המקום שמגיע להם ולאפשר לעצמנו לחוות אותם מבלי להדחיק, לכעוס או לטשטש. כדור הארץ הוא הכוכב בה' הידיעה, המאפשר לנו לחוות את כל הניואנסים של הרגשות האלה אותם המכונים בפינו "חיוביים" ו"שליליים".

המדריכים מדברים כל הזמן על קבלה של עצמנו כמות שאנו, על "השטן" ועל "האלוהים" שבנו. אהבה וקבלה אישית פירושה לקבל את עצמנו עם כל "הטוב" ועם כל "הרע", אחרת זו אינה קבלה אמיתית.

הרגשות שאנו מכנים ואליהם מתייחסים כשליליים, מבודדים ויוצרי בדידות. כשאנו נעולים על איזשהו רגש באופן כפייתי: תסכול, ייאוש, חוסר יכולת לקבל התנהגות של מישהו, אנו בעצם מעצימים את הרגש הזה על חשבון דברים אחרים ולכן זה מרוקן, ומונע התחברות לשפע של רגשות אחרים והזנה אחרת. יוצר איזון מוטה לחלוטין, כשאנו מקבלים את הרגש השלילי הוא נרגע והופך לחלק מרפרטואר עצום של רגשות דרכם ובעזרתם אנו חווים את החיים.

בחיבור לאהבה אוניברסאלית, ללב הקוסמי, אנו מתחברים לכל סוגי האהבה שקיימים ביקום. כשאנו מאפשרים ללב שלנו להתרחב ולהיפתח, אנו מתחברים לכל אופני וביטויי האהבה שקיימים, להשתקפויות שלנו, דרכן אנו מתחברים לכל האחים לנשמה שלנו, לחברים שלנו למסע, לאחד.

סגור לתגובות.