על מרקיורי ברטרו

אני מניחה שרובכם שמעתם או קראתם על תופעת המרקיורי בנסיגה (רטרו). ולכן בחרתי להביא מעט מהידע שלי באסטרולוגיה בשתי כתבות המסבירות את המושג וכיצד הוא משפיע בכלל ובפרט.

קריאה מהנה, בברכה ובאהבה, דורית.

כתבה ראשונה

על מרקיורי – כוכב חמה ובנסיגה/ברטרו (המושג השלם באנגלית הוא Retrograded = נסוג או בנסיגה).

ראשית אתחיל מכך שאומר שבאסטרולוגיה נחשב מרקיורי (או בעברית, כוכב חמה, בשל קרבתו לשמש), לכוכב של תקשורת וחיבור מהיר של נתונים רלוונטיים כל רגע נתון. הוא מסמל חשיבה, ביטוי מילולי ותבניות החשיבה. מיצג את מערכת החשיבה והביטוי של האדם. על פי האסטרולוגיה למרקיורי איכות מתפזרת (כספית) והשפעתו האנרגטית היא על מערכת העצבים ועל הידיים, על ההולכה העצבית, החיישנים המוליכים את הידע, לכן מדובר גם על הביטוי .

בתקשורת, הכוונה להרבה מאד רמות: בינינו לבין עצמנו, בינינו לבין אנשים אחרים, בינינו לבין הסובב אותנו, בינינו לבין היקום. קרי, המרקיורי באופן כללי מייצג קודם כל, קומוניקציה/תקשורת, בין האדם לבין עצמו.
על מישור יותר רחב, בין האדם לאנשים אחרים.
על מישור עוד יותר רחב תקשורת עם תת המודע האוניברסלי.

כאשר יש זרימה בין כל המהלכים שלנו, זאת אומרת שהגורם הקומוניקטיבי זורם כהלכה. האדם קולט באופן אינטואיטיבי ידע או בינה ממקורות על מודעים. מעכל אותו, מסנן אותו עד שהקטעים הרלוונטיים שלו חודרים להבנתו המודעת. זה התהליך. הידע עובר תהליך נוסף של ניפוי וסינון, בחלקו משמש את האדם לצרכיו החומריים ואם אין שום קושי במשולש של גוף, רוח ונפש, הכל עובד בשיתוף פעולה יוצא מהכלל בהרמוניה נהדרת. כשאדם עומד מול בעייה, בא לו רעיון איך לפתור את זה ומה לעשות עם זה, באה לו "הארה", הוא מתחיל לפרוט את זה בהתאם לצורת החשיבה שלו. בא המרקיורי ומתחיל לעבוד על זה, מפתח תאוריה ומשתמש בחלק מהתאוריה. זה אומר שאם שלושת האלמנטים האלה של הקליטה הקודמת של הרעיון, החשיבה תוך כדי העשייה והניתוח לאחר הדברים, שלושת האלמנטים האלה פועלים כהלכה, משתפים פעולה, יש שילוש של נשמה, רוח וגוף והתהליך הקומוניקטיבי שאפשר לתאר אותו:

שלב א – המחשבה קולטת, מזנקת קדימה ומנסה ליצור תמונה; מה הולך להיות ואיך הולך להיות…

שלב ב' – מייצג את החשיבה תוך כדי עשיית הדברים העכשווית. קרי, תוך כדי שאנחנו עושים דברים המוח עובד. קליטה מודעת ומחשבה.

שלב ג' – תרגום המידע לשפת היום יום, בקרה והסקת מסקנות. אחרי שעשינו את הדברים אנחנו חוזרים, מעריכים אותם, שופטים, מבקרים, בודקים ומגיעים למסקנות.
הפירוש של רטרו הוא נסיגה. למה הכוונה? הכוונה שמנקודת מבט גיאוצנטרית (מכדור הארץ כלפי השמש), נראה המרקיורי 4 פעמים בשנה, כאילו הולך אחורנית. זוהי טעות אופטית המתרחשת כל פעם כשהוא נמצא בזווית של 150 מעלות לשמש מנקודת מבט של כדור הארץ.
אורך הזמן שהוא נמצא בנסיגה הוא פלוס מינוס חודש. כלומר 4 חודשים בשנה אנו חווים את השפעתו ההפכפכה.
מניסיון של אלפי שנים מסתבר שבתקופות אלה דברים אינם פועלים בסדר הלינארי המקובל והמצופה: דברים שנעלמו נמצאים, דברים נעלמים, יש קצרים בתקשורת, דבר אינו פועל כמתוכנן. זוהי תקופה הקוראת אותנו ליצירתיות, להקשבה, או בקיצור להפסיק לקחת דברים כמובן מאליו בכל תחום ולבדוק נכון לכל רגע את הרלוונטיות למשל, של מועדי פגישות, אירועים וכד' .

להתראות…בעוד שבועיים בכתבה על מה קורה כשאדם נולד עם מרקיורי ברטרו

סגור לתגובות.