על השונות בין גברים לנשים באסטרולוגיה ובכלל

מזל הלידה, כמו גם המין הנבחר, (גבר, אישה) הוא חלון הסתכלות דרכו האדם חווה את חייו,דרך אפיוני המזל, צורת החשיבה, התפישה, הקליטה, הקצב וכדומה. למותר לציין כי זהו חלון הסתכלות שהנשמה בחרה להגשים עצמה דרך חוויה בעזרתו. למשל, בחירה להיוולד לעם מסוים, להורים מסוימים, למין מסוים וגם למזל מסוים.  הוא יחשוב אחרת בתור עקרב, הוא יחשוב אחרת בתור שור, וכן הלאה. ההדגשים שלו יהיו שונים, הדרך שהוא בחר לבטא את עצמו תהיה שונה. כמו כן תהייה שונה התפישה וההתנהלות בעצם הבחירה להיוולד גבר או להיוולד אישה. המאפיינים יופעלו על פי הדפוסים החברתיים, התרבותיים המקובלים באותה עת.

יש הבדל בין נשים לגברים בכל המזלות אפילו עד כדי שוני קיצוני. נשים, מטבע בחירתן במהות הנשית, בחרו בריבוי תפקידים, ביכולת להתחבר להרבה מאוד ערוצים בו זמנית. קרי, הנשים בחרו להשתמש בהרבה כובעים. הגברים בחרו בפחות כובעים מהנשים. היום זה קצת שונה אצל הדור הצעיר מפני שהעולם משתנה, התבנית משתנה ויש ערבוב בין גבריות לנשיות. הנשמה היא לא גבר ולא אישה, היא אנדרוגינית. היא משתמשת בתכונות הנשיות והגבריות על מנת להגשים את עצמה דרך חוויה לאורך הדרך. היא משתמשת בתרבויות, בתקופות, בדתות, באמונות בכדי להגשים את עצמה דרך חוויה. באותה מידה הנשמה גם יכולה להשתמש "בטוב ורע", בעליונות ונחיתות בחיים בכדור הארץ. כך נוצרו גם תבניות לגבי גבריות ונשיות. הן משתנות לאורך ההיסטוריה. יש יותר מתבנית אחת של גבריות ויותר מתבנית אחת של נשיות. למשל, בתקופה של מלכי ה"לואי" בצרפת הגברים היו יותר נשיים, מבחינת איכות ההתנהגות והמניירות. הייתה התקופה, שלא כתובה בספרי ההיסטוריה, של האמזונות, הציידות שהיו מספקות את כל צורכיהן בעצמן. היה גבר אחד להרבעה.

הנשים מממשות את עצמן דרך ריבוי תפקידים; הן לומדות, עושות קריירה, יולדות ומגדלות ילדים, דואגות להזנה, לבן הזוג, לסביבה אסתטית, נעימה ופונקציונאלית ועוד רבים התפקידים לפעמים עול הפרנסה נופל עליהן בלבד. הגברים נולדו לתבניות חשיבה הרבה יותר מצומצמות, עם טסטסטורון גבוה שיוצר תנועת חץ על כל המשתמע מכך; התכוונות מאוד ספציפית לדברים מסוימים,בדרך כלל עיסוק בדבר אחד בו זמנית ואי אפשר לדבר איתם על דברים אחרים באותו הזמן. גבר בד"כ אינו מבין/ער לרגישויות הנשיות, אינו ער למה שהאישה אומרת מאחורי המילים, אלא אם כן הדברים נאמרים בבירור, הוא לא יידע מה היא רוצה ממנו ואין לזה כל קשר לאינטליגנציה או תבונה, אלא משום שצורת החשיבה שלו שונה, התבנית היא שונה.

כך גם במזלות. למשל, אישה בת מזל דלי שונה מגבר בן מזל דלי. אחד הדברים שאופייניים לגברים בני מזל דלי זה שהם אנשים מאוד חברתיים, מקסימים, אינטליגנטים, חושבים על העולם, בעלי קליטה מאד מהירה וחשיבה יוצאת דופן, מחוץ לקופסה, אלא שהם כל כך עסוקים בעולם הגדול שעל פי רוב אינם ערים לפרטים "הקטנים" שחיים על ידם. אין להם סבלנות לדברים שחוזרים עליהם, אין להם סבלנות לילד שעכשיו רוצה משהו בזמן שאביו עסוק בדברים שברומו של עולם. הם ילכו להציל, לעזור ולדאוג לחברים. הם אנשים מקסימים, אך השייכות הצמודה למשפחה הקטנה בדרך כלל קטנה עליהם. אין להם סבלנות למה שלא מעניין אותם, חדש, אינטליגנטי, בעל משמעות הגיונית לדעתם. מאפייני המזל הם סקרנות, התחדשות, דאגה לעולם הגדול, צורך בעניין, בחידושים והמצאות, קצב חשיבה מאד מהיר, חושים פסיכולוגים מחודדים. זוהי איכות קיצונית במובן שהיא מכוילת כל כולה על מה שהיא מאמינה. הדליים הרבה פעמים מקדימים את זמנם.

הנשים בנות מזל דלי מפנות את האנרגיה שלהן בדרך כלל לכיוון רווחת הילדים והמשפחה, גם אם הן קרייריסטיות. למעט, אלה שפועלות כמו הגברים והן מעטות. הן יכולות להחליף את הצורך שלהן לתת לעולם, בהשקעה במשפחה שלהן, להיות אימא תרנגולת מסורה ואחראית מאין כמוה, שחיה את חיי החברה שלה דרך ועד הורים, התנדבויות בגן וכדומה. הן בדרך כלל מאד רגישות ופגיעות בפרט אם אין הד הולם למאמצים שהן משקיעות. בל נשכח שבמצב הזה שחייהן מופנים פנימה למשפחה, הן מוותרות במידה רבה ולפעמים בכלל על הצורך העצום בתנועה, בשינוי, בהתחדשות ובהתחלפות, מתכונות המזל הבולטות. הן יכולות להיות שונות מהגברים ברמה קיצונית. לבני מזל דלי יש קליטת רנטגן וראייה מאוד אינטואיטיבית שכלית מאוד חזקה. הגברים משתמשים ביכולת הזאת בצורה שונה מאשר הנשים.

לסיכום ההבדלים קיימים בכל המזלות משום התפקידים השונים, הציפיות  החברתיות השונות מגברים ונשים.

סגור לתגובות.