תרגיל בדמיון מודרך והסבר על שינוי התפישה

הרבה קבוצות בארץ ובמקומות שונים בעולם עוסקות בשינוי מצב התודעה בצורה זו או אחרת. בגילוי שיש לנו יכולת הנהגה הרבה יותר גדולה על חיינו ממה שאנו משערים. שבאפשרותנו להגיע לסיבות ולהבנות של דברים. שכל מה שעלינו לדעת יש באפשרותנו לדעת, לגבי עצמנו, לגבי חיינו. שבאפשרותנו להגיע לנבכי הנשמה והנפש ולהבין מדוע דפוסים מסוימים פועלים בתוכנו, כיצד אנו ממגנטים את המציאות, וכיצד ליצור אחרת ועוד.

כך ניתן לתאר את שינוי התודעה, זוהי היצירה החדשה. היא עדיין לא מאוישת בכמות מספקת של אנשים על מנת להפוך מאסה קריטית שתעשה את המימד הזה לחלק אינטגראלי מהעולם, אך כך ניתן לתאר תהליך שקורם עור וגידים כבר עשרות רבות של שנים. הכוח האנרגטי הרוחני לדלות מידע, לדעת דברים, לכוון את הדרך, קיים לכל אדם באשר הוא. יש נתונים בסיסיים לכל בני האדם כשהסביבה והחברה עוזרים לעודד אותם. מדובר במשהו עקרוני של שוויון זכויות מלא. כולם יודעים זאת אך רובנו לא חיים כך. היהדות מחוברת לאמונה המיסטית הרחבה, היא גם מדברת על זה, אך רק אצל קומץ מזערי זה בא לידי ביטוי בחיי היומיום.  זו עדיין אינה נחלת הכלל.

כשההתנסות של עליונות ונחיתות תסתיים, היא לא תהיה יותר, כי לא נצטרך אותה. הדברים משחזרים את עצמם כל עוד יש לנו צורך לשחזר. ברגע שאין לנו יותר צורך לשחזר איננו משחזרים עוד. אנו נמצאים בתקופה מרתקת ומעניינת שהשינוי בה מתחולל כבר לנגד עינינו ועד שאפשר יהיה לחוות אותו מתחולל ממש, זה ייקח כאמור, עוד זמן. בתקופתנו לא יתחולל השינוי של "וגר זאב עם כבש" באופן גורף ומלא, אך ביכולתנו כבר לראות שזה צועד לשם הלכה למעשה, כפי שעדיין ניתן לראות את האלימות, הניצול, הכיבוש וכיוצא באלה. כל אלה כפי שכבר נאמר במסרים קודמים מקדמי השינוי דרך האבסורד. לעומת זאת אנו יכולים לראות קבוצות רבות של אנשים שחיים את האנרגיה החדשה: קומונות שאכפת להן מהעולם, מהאקולוגיה, שעושות פעולות למניעה כריתת יערות הגשם ועוד.

אנו נמצאים בתקופה מאוד חזקה של שינוי תפיסה, ממש עליית מדרגה, המתבטאת בין השאר בשינויים קטנים, כגדולים, שאינם בהכרח מתוזמנים מבחינת המודע ההכרתי, בלשון המעטה.

במילים אחרות, חוק היקום מספר אחד: "הדבר הקבוע ביותר ביקום הוא השינוי", נכנס לפעולה, עד כי לחלקנו הרגשה שהשטיח נסחב לנו מתחת לרגלים. היכולת לראות דברים בספקטרום הרבה יותר גדול ורחב מאפשר לנו לשנות אמונות, דעות וקביעות, ומקל על השינויים הללו. כבני אדם, מאוד קשה לנו עם ארעיות, אנו מחפשים אחיזה, זה כל כך מוטבע בתוכנו, נולדנו עם זה, זה חלק מאיתנו וסחיבת השטיח אינה נחשבת לקרקע בטוחה. לכן השינוי אינו פשוט לחלק גדול מאיתנו.

ככול שנאמץ אל לבנו ש"הדבר הקבוע ביותר ביקום ובקיום הוא השינוי", יקל עלינו המעבר.

לשם כך תרגיל דמיון קצר:

דמו עצמכם במעטפת של אור שקוף כבועת סבון המכילה את כל הצבעים, בתנועה מתמדת, 24 שעות ביממה, 365 ימים בשנה ללא כול מאמץ.

היו מודעים למעטפת, לתנועה הבלתי פוסקת, בתוך ומחוץ לבועה ופשוט הרשו לעצמכם להרגיש במצב זה ביטחון מיטבי……………………………………………….

/     ————————————————————–     /

ככל שנתאמן בהוויה זו בדמיוננו, כך יקל עלינו לחוות גמישות מוגנת זו הלכה למעשה. זכרו כל דבר נוצר פעמים פעם בדמיון ופעם במציאות.

סגור לתגובות.