מדריכים: "המעבר הוא מכובד לקלות, מגבולות מוגדרים, צרים, לגבולות רחבים ומשחררים/משוחררים. משוחררים מכל מה שאוחז אותם במקום קבוע. מכיוון שמדובר בהרחבת מיפתח זיכרון, מדובר בהרחבת גבולות. קרי, בגמישות, בפתיחות, בזרימה חופשית חוקרת, בודקת, קופצת וצוחקת של גילויים אינספור באשר למוכר ולידוע, בדיוק כמו באשר ללא מוכר וללא ידוע למוח האנושי.
מדובר ביצירה של סינפסות חדשות במוח האנושי המאפשרות זרימה חופשית בין מיידעים. על כן ומכאן נחוץ להזנת הגוף הפיזי כל מה שמתעכל מהר ומותיר אחריו נתח של ויטמינים, מינרלים, נתח הזנה המסייע לגוף , למערכת החיסון בזרימה חופשית ובקלות. וזו איננה הקלות הבלתי נסבלת (למי שמכן עברה המחשבה בראש), זוהי קלות מסוג שונה שאתן מכירות במדיטציות מסוימות בהן אתן מרחפות בקלילות ומתגעגעות הביתה.
ובכן, הבית הוא כדור הארץ כרגע, ועל כן ההוויה היקומית "זולגת" כבר שנים רבות אל ההוויה הזאת ומרחיבה את גבולותיה עד לכדי הכלה חדשה. יש צורך בתנועה מוגברת, וזה לא משנה איך, בין שאתן הולכות, צועדות, רוקדות, נעות בכל דרך שמתאימה לכן ובתנאי אחד, ללא מאמץ, אתן מסייעות למהלך ולתהליך. על התנועה להיות עונג לכן, ועל כן ספציפית למה שאתן אוהבות, מפני שהמעבר הוא מ"מוכרח" ו"צריך" לנחוץ, לרצוי, לנעים, לכדאי במובן שהפיזי, הרגשי, המנטאלי והרוחני נהנה ממנו. הרבה פעמים מתחשק לכן משהו לאכול שבחלק המנטאלי שלכן אתן יודעות שהוא לא נכון לכן. הרבה פעמים אתן מחזיקות בדרך עשייה מסוימת, בעבודה מסוימת, בתנאים מסוימים כשהחלק הרגשי שלכן בהתנגדות בין טוטאלית מוחלטת לקלה, שאת ההתנגדות הקלה הרבה פעמים אתן כובשות במהרה.
מדובר באיזון על כל ארבעת הרבדים במובן של סיפוק ארבעת הרבדים באותה מידה, כך שכל מה שאתן עושות בכל דרך שאתן בוחרות לנוע, להניע את הגוף הפיזי, להניע את המחשבה, להניע את ההרגשה, להניע את הרוח, כל מה שאתן מכניסות לפה במובן של מזון פיזי אמור לשמח את לבכן, את רוחכן ואת מוחכן בדיוק באותה מידה כמו את הגוף הפיזי.
לאורך שנים רבות, רבות, רבות קבוצות שונות מצביר שבע האחריות-הפליאדות, פועלות ב"כדור לימוד", (בין שישירות ובין שדרך "קבוצות תפקיד"), לאיזון ארבעת הרבדים. התמרת אנרגיות קשורה עם "אחדות ניגודים הרמוניה שלמה", עם איזון שלם, שאינו מוטה. ב"כדור לימוד" הנטייה המוחלטת, (בשל תוכנת האנוש), היא לאיזון מוטה. למשל, רובד אחד מולך ומכניע את השאר כפי שאתן מכירות מדרככן ב"כדור לימוד" שבהן ניתן דרור לכל רובד בנפרד על מנת יתאפשר מימושו. ולאורך השנים אנו חוזרים ומדגישים, הייחוד של התקופה הזאת בכל היקומים הוא המעבר מהפרדה לחיבור, מנקודת מבט של "חור מנעול" לנקודת מבט חובקת, כוללת כמה שיותר "חורי מנעול".
ובכן, אנו ניתן לכל אחת מכן הארה מפני שהדרך שלכן, שאתן בחרתן כולכן, היא להביא את עצמכן לידי מודעות: מה מזין, גורם אושר, מספק, משמח את הלב, את הגוף, את השכל, את הרוח בדיוק באותה המידה בו זמנית. ככל שמודעות זו הופכת להיות יומיומית, באופן טבעי הנענה את עצמכן בהתאם. ומכיוון שחלק מהדרך הוא עצם הגילוי, החיפוש, ההגעה העצמית להבנות ותובנות שמאפשרות הפנמה (אנו אומרים לכן הרבה מאוד דברים לאורך השנים, ואתן יכולות לעשות סטטיסטיקה ולבדוק כמה מזה הפנמתן לעומת כמה הפנמתן מהניסיון האישי שלכן ומהמסקנות אליהן הגעתן, והניצחון הוא לכן, לא לנו. הוא תמיד יהיה לכן, לילי מפני שכל אחת מאיתנו, כל נשמה ביקום עושה את דרכה, והניצחון הוא שלה. מהמקום הזה אנו אומרים את הדברים).
ועל כן ומכאן נאמר כך, ויש להניח שאנו לא מחדשים דבר, אבל נניח לזאת".