יהושפט: "שימו לב איזה כלים לאהבה ואכפתיות יש לכם בכדור הארץ. האם שמתם לב לזה פעם? דאגה, חרדה, חשש, עוד פעם דאגה, עוד פעם חשש, עוד פעם דאגה. כמה מעט אתם מחבקים אחד את השני ואומרים מילות של אהבה ועידוד. כמה הרבה אתם נותנים עצות, מגנים, מגוננים, חרדים, חוששים, ועוד, ועוד .
אהבה בעולמותינו פירושה מאה אחוז כבוד לנשמה אחרת. מה שאומר שאנחנו סומכים אחד על השני. מאמינים שכל אחד עושה בדיוק מה שנכון לו, ואין מדובר על אגואיזם ואגוצנטריות, ההיפך הוא הנכון. יש מקום לכל אחד מאיתנו, ויש מקום אצל כל אחד מאיתנו לכל אחד אחר. אני = אנחנו.
לעתים אנו כמדריכים צופים עליכם, רואים אתכם מתחבטים או מתלבטים במשהו שהוא כל כך ברור לעינינו, ואיננו מתערבים, ואיננו מצביעים, ואיננו מבקרים ואיננו שופטים, מדוע? מפני שאנחנו אוהבים אתכם יותר מדי. אם לא היינו אוהבים אתכם כל כך, היינו מתערבים.
היינו מקלקלים את ההתנסות שלכם. במובן מסוים משתלטים על חייכם כפי שאתם עושים לילדים שלכם עם כל הכוונות הכי טובות, או לבני הזוג לשלכם, או למצבים בחיים.
אהבה פירושה מרחב מלא לכל אחד מכם להיות אתם. מרחב מלא לכל אחד אחר/אחרת להיות הוא או היא. כך שאתם אוהבים את הסובבים אתכם כאשר אתם אוהבים את עצמכם. אתם אוהבים את הסובבים אתכם כשאתם מכבדים אותם שהם צריכים לעבור את הניסיון שהם עוברים. שהם עושים את הדבר שהכי נכון להם, גם אם זה לא נכון לכם. אתם מכבדים אותם שגם אם המודעות הארצית שלהם איננה "יודעת" מה הם עושים, הם יודעים בדיוק,
מפני שיש נשמה בכל גוף שמכוונת, שמנווטת. הדפוסים הארציים שלכם אינם מרשים לכם להיות בשלוות נפש כשמישהו אחר קרוב לכם סובל, אתם מיד חייבים לסבול יחד איתו, אחרת אתם "לא בן אדם טוב". ואם מישהו נפטר, צריך כל הזמן להתאבל ולבכות, לפחות מספיק זמן שזה יהיה מכובד.
סלחו לנו על חוש ההומור בעניין של דברים כל כך רציניים לתפיסה האנושית. אנו באנו לפרוץ דרך, לעזור לכם לפרוץ דרך אל תפיסה אחרת ואל ראייה אחרת.
על פי התוכנה החדשה מותר לכל אחד מכם להרגיש את מה שהוא מרגיש. ליצור את המרחק שלו של שלווה, של שקט, של הזנה. להיות שמח וטוב לב גם אם מישהו אחר בסביבה סובל, ולהשתמש בשמחה ובטוב הלב, לשפוע אותו אל חוץ, אולי זה יקל מעט מהסבל של השני. ואולי לא, כי זה מה שנכון לו לעבור.
יודעים אתם שדווקא כשאתם סומכים על האחר במאה אחוז באמת, הוא מקבל את כל הכוח לסמוך על עצמו. וכשאתם חרדים וחוששים יחד עם האחר, אתם עוזרים לו לפרוט על הפחד, על החשש, על רגשי הנחיתות ועל חוסר הביטחון – הפוך על הפוך. השתתפות בצער בוודאי. אך יש הבדל עצום בין השתתפות בצער לבין התמזגות עם צער. יש הבדל עצום בין הבנה למה שהשני אומר, לקשיים שלו, לבין הזדהות עם הקשיים שלו ולקיחת הצד שלו. זה מה שמקובל בתוכנה הישנה, מה שלחלוטין תומך בראייה צרה ומצומצמת ואיננו מאפשר לכם להראות פאן אחר וליצור אופציה לפתוח דלת".