המילה פורים מתקשרת לפור – גורל…

המילה פורים מתקשרת לפור – גורל, מזל במובן שגורל מהווה תוצאה של אמונות, דעות וקביעות אותן אנו נושאים בין שבמודע ובין שלאו.
מכאן, כשאמונות משתנות, משתנה הגורל ו"בידנו הדבר לעשותו"!!!

בכל פורים, בהקשר לתחפושות, עולה בי האסוציאציה של אינספור חלקים המרכיבים את האישיות שלנו כ"מסכות", במובן של "תלבושות"/""תחפושות"" שאנו נושאים בתוכנו ולא תמיד ולא בהכרח יש לנו מודעות אליהן.

הכוונה היא לכך שקיים בנו רפרטואר אדיר של תפקידים, כישורים, מיומנויות, צורות התנהלות והתנהגות שאת חלקם אנו מכירים ומוקירים וחלקם איננו אוהבים. שלא לדבר על איכויות שאיננו מודעים להן בכלל. 

"התלבושות" קשורות בידע שקיים בנו, בניסיון מצטבר שאנו נושאים, מעברים מודעים ומכאלה שאין לנו מושג על קיומן.

המודעות למגוון העצום של כוחות יכולות, כישרונות, ניסיון מצטבר וידע הקיימים בנו והיכולת לבחור מתוכם במודע, מהווה לטעמי מוקד של עצמה מאוד גדולה ולו משום יכולת בחירה ואימון בשימושה: איזה תלבושת אלבש היום ???… כן… ממש כמו בחירת בגד.

בתהליכים מאוד אתגריים בחיינו בפרט, יכולת זו חשובה, תומכת ומשרתת מאוד!!! למשל, במקום להישבות (מלשון שבי), בייאוש כשדברים אינם פועלים כמצופה וכרצוי, ביכולתנו לגלות איזו "תלבושת" נכונה לנו על מנת שלא "לעבור לגור" בייאוש, בפחד וכדומה.

מדובר ב"תלבושת"-חלק בתוכנו, שניתן לנו להשתמש בו לרגע, כדי להקל על עצמנו בנסיבות מסוימות כמו למשל להזדהות עם אופטימיות, עם ידיעה שדברים יסתדרו כשיסתדרו, על פי הקצב שלהם, כמו אמונה שלמה, כמו שימוש בהדמיה של מצב רצוי, במדיטציה וכדומה. חשוב מאד להזדהות עם התפקיד, ה"תלבושת" שבחרנו, ממש כפי ששחקן טוב מזוהה עם תפקידו בהצגה, אך יחד עם זאת יודע שזה תפקיד.

כל "מסכה/תלבושת", שביכולתנו להזדהות עמה במאה אחוז ולהרים את ראשנו בביטחון, מומלצת.

אני מברכת את כולנו שנדע למצוא את התחפושת המתאימה לחוויית איזון וביטחון בכל מצב!!!

כל הזכויות שמורות לדורית יעקובי

סגור לתגובות.