על מזל דגים

בעקבות ובזכות תלמידות בנות מזל דגים, התבקשתי לאפיין את המזל ומכאן נולדה הכתבה הבאה. תודה לכן; נילי, עדה ועדי.

חשוב לי לציין שהדברים הבאים אינם מייצגים כפשוטם, באופן מלא ושלם את כל בני המזל, אלא מהווים מאפיינים המתבטאים באופנים שונים אצל אנשים שונים.

ייחודם של בני ובנות מזל דגים שהם נולדו עם כל האיכויות הקיימות בכל המזלות. הם המזל האחרון בגלגל שיש בו קצת מכל אלה שלפניו. מה שמייצג אקלקטיות אוספת, מאד, מאד, רחבה, באופן תחושתי, אינטואיטיבי, רגשי, אך לעיתים קרובות התרשמותם מתבטאת בפועל, לא על דרך רגשית, אלא כהיגיון מדויק לפרטים, כמזל העומד מולם בגלגל, מזל בתולה. כהארת אגב אומר כי כל מזל נושא את תכונות המזל שמולו בהיפוך. מזל בתולה הוא המול של הדגים וגם לה יש מהדגים ולדגים יש מהבתולה. כמו מזל דגים רגיש, יצירתי ובעל ההשראה, הנצמד להיגיון ברזל כחושש מפני הקליטה האינטואיטיבית האינסופית של עצמו.  הבתולה יכול ללכת לכיוון של פנטזיות של הדגים, יכול להשתמש ברגישות של הדגים. הבתולה יכולה "לחנוק" את הדגים בצורך שלה בדיוק, במחובר, ב"צריך" שיהיה ככה וככה, בחוקים. זו אמורה להיות אנרגיה שמשרתת אחד את השני =. הדגים צריך להיות עם רגלים על הקרקע, לראות את הפרטים ולא לחיות רק בפנטזיה ואילו הבתולה בנוסף לכושר האבחנה לפרטים אמור להתחבר לתמונה הרחבה = ראיה מערכתית רחבה לפרטי פרטים. לבני/בנות מזל דגים זיכרון פנומנלי לכול מה שנגע בהם רגשית.

שהרי איכות הקליטה שלהם היא תחושתית, כאנרגיה 'הזורמת דרך' ואוספת אליה כל מה שהיא זרמה דרכו, דבר המאפשר להם להזדהות מבלי להזדהות , קרי, מאפשר מאה אחוז נוכחות בכל רגע נתון ומעבר מהיר מאדם לאדם ומעניין לעניין, הם זורמים כדגים במים. לבני המזל, הכוח שבחולשה והחולשה שבכוח; מזל דגים מכיל בתוכו קצוות; פסימיות אל מול אופטימיות. קרי, הוא יכול להיות בתחתית הגל ויכול לרכוב על הגל, זה עניין של בחירה. להיות בתחתית הגל פירושו; פסימיות, דיכאון, תחושה ששום דבר טוב לא יצא משום דבר. להיות על הגל פירושו אופטימיות, זרימה פתוחה לחיים, יוזמה וגילוי מתמיד.

מכאן שהוא יכול להיות "הקורבן" או "המקרבן". "הקורבן" כשהוא בתחתית גל החיים, במובן של חווית החיים כקשים ורעים כשהרגישות שלו הולכת לכיוון של עצב וצער, ויכול ללכת בקיצוניות הפוכה להיות "המקרבן" שכל כך נחוצה לו שליטה, שהוא משתמש ברגישות, ביכולת הקליטה שלו את האחר, להשיג את מה שהוא רוצה וצריך, בהתחשבות מלאה בעצמו בלבד, גם על חשבון האחר.

לעומת זאת, תכונות אלה של רגישות קולטת (הוא מתקשר טבעי) ויכולת הזדהות, המאפשרים לו לדעת אינסטינקטיבית איך ואיפה, ללחוץ ולהניע, יכולים להביא אותו להיות גם הפסיכולוג בה' הידיעה, המרפא הכי טוב, "האימא תרזה" העובד הסוציאלי הרחום והחנון וכיוצא באלה. הוא יכול להיות מה שהוא רוצה, יכולת המבחר שיש לדגים כמעט אינסופית ותלויה במידת החופש בחיבור לאור הפנימי שלו. יכולים להיות לו כוחות על אנושיים יוצאים מגדר הרגיל, אבל, הוא יכול ליפול בפח של האגו, של השליטה, של פסימיזם, הגזמה,  משום שזו אנרגיה שאין לה גבולות. (שליט הדגים הוא הנפטון, מידע על כך בפעם אחרת). אדם שבוחר במזל דגים בוחר להיות מאסטר של כל הכוחות שאף כוח לא ינהל אותו ולא ישלוט בו.

מסוגל לראות את הדברים שמאחורי הדברים. הרגישות היא כל כך גבוהה שהוא יכול לקחת אותך לכל כיוון ולכן כל כך חשוב להתחבר לאור הפנימי, לעוצמה הפנימית המאפשרת הבעה וביטוי מיטבי. כשהוא מכיל בתוכו את הגלים האופטימיים והפסימיים, אין לו יותר צורך באף אחד מהם והוא לא ימצא את עצמו במקום שהוא ישתלט על אנשים וינצל אותם עד תום, כפי שלא ימצא עצמו קורבן של מישהו, או משהו, אחר; שליטה וכוח, סמים אלכוהול, אוכל, או התמכרות כלשהי בכלל. כאמור לדגים הכוח שבחולשה והחולשה שבכוח.

החולשה היא כוח אדיר שבעזרתו הוא יכול לסובב את כול העולם על האצבע הקטנה. להתגונן מפני הרגישות, כי מי יודע לאן זה ייקח אותו… הדגים אמור להבין שהגבולות נוצרים בכל רגע נתון של זמן וחשובים על מנת להגשים עצמם דרך חוויה. עליהם לחיות בשלום עם הדבר הכי קבוע ביקום והוא השינוי ביחד עם "גבולות הוויה" מבלעדיהם אין מתאפשרת הגשמה דרך חוויה.   לדגים מאד, מאד, חשובה שליטה, אך הרבה פעמים אי אפשר להצביע על כך, קרי, זה אינו נראה כלפי חוץ, היות שהם מתנהגים כאילו שזה לא חשוב להם. האיכות הדגימית אסתטית, יצירתית, קולטת, רגישה, רומנטית, שואפת לקלות של זרימה ושינוי, שלום והרמוניה, מה שמתבטא פעמים רבות מאוד כקסם שובה לב ו/או, בנחמדות, רגישות ונועם. יחד עם זאת, זהו מזל מאד מניפולטיבי (כמו כל מזלות המים הסרטן והעקרב שלפניו) ואינני מתכוונת לשיפוט, אלא ליכולת מופלאה לדעת מה לומר, מתי, היכן ואם בכלל.

רגישות קולטת שיכולה לבוא לידי ביטוי בעדינות ובכבוד ויכולה גם לא, תלוי בהרגשה שישנה לו לגבי אדם או עניין מסוים, שהרי לדגים "זיכרון ארוך" והוא בהחלט יכול לזכור לך "לטוב ולרע" מניפולציה היא מילה שאנו רגילים להשתמש בה באופן שלילי אך, בלי מניפולציה לא יהיה לנו חשמל ומים בבית. אנו מדברים על המילה מניפולציה במובן של היכולת לקשר ולחבר בין דברים שלכאורה לא קשורים וליצור ערוצי תקשורת חדשים.

בני מזלות המים (סרטן עקרב ודגים), לא המציאו את התכונה הזו, היא קיימת בכולנו במינון כזה או אחר, אך היא חזקה מאוד במזלות אלה.

הדגים מכונים גם הפסיכולוגים של גלגל המזלות, בעלי רגישות מאד גדולה שאמורה להוביל אותם לאור הפנימי. הם יכולים להיכנס "למדורי הגיהינום", אך כאשר הם מחוברים לאור הפנימי שלהם, הוא מוביל אותם דרך התחושות הרגשיות, לא דרך שכל, לחופש. הם יכולים להיות סופר אינטליגנטים וחכמים, אך מהות מחשבתם אינה ליניארית, אלא קליטה הקשרית מעגלית במיטבה, המתורגמת למילים, למראות, לדימויים.

עד כאן מעט מידע על המזל.

כל הזכויות שמורות לדורית יעקובי

סגור לתגובות.