מטפורת ה"שעון השוויצרי" כהקבלה לתוכנה המשתנה – כתבה מס. 1

הכינוי "שעון שוויצרי" מייצג מבחינתי דיוק מקסימלי משהו שניתן לסמוך עליו בכל מאת האחוזים, הוא מייצג לצורך העניין את התוכנה הישנה ממנה באנו להרפות. הכל החל במטפורה שבה המדריכים רצו להראות לי את המעבר מתוכנה לתוכנה, את ההתפתחות של המוח האנושי, בדרך מופלאה שעזרה לי להבין הרבה מאד דברים. ראיתי מנגנון מדהים ומדויק, מעשה ידי אמן דייקן של שעון זהב ענק כמטפורה לשליש מהמוח הפעיל, שני השליש הנותרים נראו כאילו אין בהם דבר; אין שקיפות, אין חיים נראו כמו לוח פלסטיק לבן אטום לחלוטין. אני מתבוננת בעיני רוחי בפעולת השעון והמדריכים אומרים לי:
"תמשיכי להתבונן ושימי לב מה קורה לשליש המוח שבפעולה (אותו כינית 'שעון שוויצרי') כשאתם מתחילים להתאמן בתפישה חדשה, בהבנה חדשה של דברים, בגילויים של עולמות חדשים שמעבר ל"כדור לימוד" דרך טכנולוגיות והבנות מתוחכמות"
.

פתאום הבחנתי שהחלק שקודם הרגיש ונראה ללא חיים, הופך להיות כמו ג'לי חצי שקוף ובתוכו, הייתה לי תחושה, של התרחשות כמו חוטים דקיקים שמתנהגים כמו כספית, נעים ממקום למקום בתוך הג'לי, כסופים, שאחר כך הפכו שקופים כסופים.
הדבר שהדהים אותי ביותר הייתה ההבחנה בשינוי שחל בשני שליש המוח המתעורר לחיים, מבחינת התקשורת בינו לבין החלק שכיניתי "שעון שוויצרי". המתעורר מתרדמת בה שהה, ככל שאנו מפתחים כלים כמודעות רוחנית דרך לימודים ומדיטציות ומשוחחים על הדברים, מקבלים תקשורים, עושים הקשרים בין הדברים ומבקשים לגלות איך עושים את החיבור בין ההבנה האנושית המקובלת הרגילה, התגובות האוטומטיות שלנו, "השעון השוויצרי", לבין תפישה חדשה, המתאפשרת דרך הארת המוח קרי, דרך חיבור לידע, הבנות ותובנות שמעבר לזמן ומקום בזמן ומקום. הבנתי ששעון הזהב הוא בעצם סמל התוכנה הישנה שיוצאת מכלל פעולה ככל ששני שליש המוח מתעוררים לפעולה, מה שנראה בפועל לעיני רוחי והדהים אותי, הייתה מטפורה של חוטי  הכסף שהזכרתי קודם לכן, נכנסים לתוך מנגנון התוכנה הישנה ובעצם מפרקים אותו, משבשים את מהלכו ומפריעים לו לעבוד.

במילים אחרות, השינוי המתחולל הוא תוצר של תפישה והבנה חדשה. התוצאה של שיבוש המנגנון הישן אותה אנו חווים בפועל, מתבטאת בחיפוש, בתופעות פיזיות, רגשיות, רגישות גדלה מאד, לוקחים יותר ללב, בוכים יותר, בהבנות חדשות, בשינויי מקצוע, בתחומי התעניינות חדשים, בשינויי התייחסות לעצמנו לעולם ולחיים. בנוסף עולים מתוכנו כמיהות, פחדים, חרדות, התנגדויות, ל""טוב ולרע"" הכל כתוצאה מהמנגנון המשתבש.

הבנתי מכך, למה הכוונה בדברי המדריכים לתקופה ארוכה של חוויות הקצנה וחווית אבסורד כתוצאה מכך שהשטיח הישן נמשך מתחת לרגלינו ועלינו למצוא יציבה חדשה ובטוחה, השונה ממה שהתרגלנו אליו מזה עידנים.

התפישה החדשה שאנו יוצרים ומפתחים גורמת להפרעות בפעולת המנגנון הישן, לא במובן הרע של המילה. אנו מבינים ומבחינים בדברים שקודם נעלמו מעיננו ומכאן שהתגובות שלנו משתנות ובכך אנו מפסיקים להזין את המנגנון הישן, בכך שאיננו מגיבים אוטומטית כפי שהגבנו קודם. ככל שאנו מפתחים מנגנון חשיבה חדש שלא על בסיס אותו הדבר, משהו חדש מבחינת חווית החיים מתאפשר. ככל שאנו מפתחים זאת נוצרות סינפסות חדשות במוח קרי, מרכזי קשר המאפשרים הולכה עצבית הולכת וגדלה = "מיפתח זיכרון" גדול יותר, ובמילים אחרות המעבר משימוש קטן במוח המודע לשימוש הולך וגדל עקב הרחבת הקשר והתקשורת עם ידע שקיים בתת ובעל המודע.

המנגנון הישן מתפרק לאט, לאט, וכל התבונה והחוכמה שנצברה בו נספגת לתוך מאגר עצום של ניסיון מצטבר אותו מכנים המדריכים "אוקיאנוס הידע".

בהמשך ראיתי כל מיני מנגנונים בצבעים ובהרכבים שונים, מנגנון פליאדי, שנראה שונה מהמנגנון האנושי, מנגנון של מערכת כוכבי אוריון ועוד, שהם בעצם תוכנות חשיבה, וכאשר אנו בוחרים להיוולד ולהגשים עצמנו דרך חוויה בתוך אחד מהעולמות אנו גם לובשים גוף שמאפשר לנשמה לחוות את הפוטנציאל שלה דרך הגוף, המוח, הספציפיים האלה קרי,  דרך התוכנה הזאת, בדיוק כפי שבחרנו אנו להיוולד בכדור הארץ בגוף, מוח המאפשרים חיים דרכו. במילים אחרות, השינוי המתחולל הוא כלל יקומי במובן שתוכנות חשיבה שהיוו גבול בבחינת ייהרג ובל יעבור, נפרצות וידע מהרבה מאד עולמות מתחבר יחד למארג אחד.

ראיתי שכל התוכנות האלה הגבולות שלהם נמסים מתוך זה שנפתחות הבנות חדשות, כמו למשל הטכנולוגיה המאוד מפותחת המפילה גבולות – מגלים כוכבים חדשים, ייצרו כלי טייס שרואים את כל מערכת השמש מבחוץ, מתרחש תהליך המחשה למוח האנושי שיש הרבה מעבר לו ובכלל קורה תהליך המחשה בכל העולמות.

השינוי התודעתי הוא כאמור כלל יקומי קרי, תוכנות החשיבה ביקום וביקום נפתחות לכדי תקשורת רבת מימדים. מדובר בהגדלת הזיכרון המודע או כפי שהמדריכים מכנים אותו "מיפתח זיכרון" ובשינויים פיזיולוגיים, מנטליים ורגשיים כתוצאה. הגיעה העת לפתוח את הגבולות מה שמכונה בפי המדריכים = "ההפרדה שנפרדת מעצמה". כשמפילים את הגדרות או כשהם נמסים מתאפשרת רשת הקשרים מודעת, גדלה והולכת.

ניקח לדוגמה עולם מפותח, שרשרת כוכבי אוריון בהם "מיפתח זיכרון" ענק בהשוואה לשלנו, אך בכל זאת יש גבולות מאד מוגדרים וברורים היוצרים עולם של תרבות, התנהלות, התנהגות גם ב"מיפתחי זיכרון" גדולים, שמאפשרים צורת חיים שונה מזו המוכרת לנו.

כל אחד מאתנו בחר בתוכנה מסוימת על מנת להגשים את הפוטנציאל שלו דרך התוכנה הזאת. "ההפרדה שנפרדת מעצמה" פירושה שבחיים הפיזיים, אנחנו מרחיבים את הגבולות הלכה למעשה, התודעה שלנו נפתחת ונוצרים הקשרים חדשים במוח המאפשרים היפתחות להבנות ותובנות הרבה, הרבה מעבר לאלה הידועות לנו זה מכבר. דברים אלה הביאו אותי להבנה של התפתחות הנשמה האינדיבידואלית.

*** כתבה שנייה באשר להתפתחות הנשמה האינדיבידואלית ואיסוף הידע הקיים בה, בפעם הבאה.

 כל הזכויות שמורות לדורית יעקובי

סגור לתגובות.